Mikä ihmeen blogi?

Somemaailmassa on lähiaikoina kuhistu, että blogit ovat pian historiaa. Erityisesti video ja erilaiset sisällön jakamiseen perustuvat somekanavat ovat nyt internetin kuuminta hottia. Historian opiskelijoina meitä ehkä muutenkin kiinnostavat menneet trendit tulevia enemmän, joten päätimme siis luottaa siihen, ettei blogipeli ole vielä aivan pelattu. Olemme siis päättäneet perustaa Kritiikille ikioman blogin!

Eikö Kritiikki-lehti riitä?

Mitä ihmettä, mutta meillähän on jo Kritiikki-lehti! Mihin ihmeeseen voisimme oikein tarvita blogia? Niinpä, mutta alati kiihtyvän tiedonvälityksen maailmassa lehti ei välttämättä aina riitä. Hallituslaiset ovat jo aiempina vuosina tuskailleet sen kanssa, että lehti olisi hyvä väylä ottaa kantaa asioihin, mutta monet opiskelijamaailmaa kuohuttavat seikat ovat heittäneet jo monesti häränpyllyä ennen kuin lehden palstat saadaan toimistolle luettavaksi. Lehti ja blogi ovat siis luonteeltaan hyvin erilaisia medioita eivätkä siksi kilpaile keskenään teksteistä tai kirjoittajista. Blogi tarjoaa alustan, jossa on mahdollista tiiviisti mutta kuitenkin hieman useammilla sanoilla keskustella tai välittää tietoa nopeallakin aikataululla.

Kuka blogiin voi kirjoittaa?

Blogi on tarkoitettu kaikille kritiikkiläisille, jotka ovat kiinnostuneita kirjoittamaan! Vaikka blogia tullaan jatkossa käyttämään myös osana ainejärjestömme viestintää, siellä on aina tilaa myös muunlaisille kirjoituksille. Mikäli siis juuri sinä haluat kirjoittaa jotakin esimerkiksi opiskelusta, historiasta, kritiikistä tai mistä vaan – ota yhteyttä tiedottajaamme!

Kirjoittaja on Kritiikin puheenjohtaja Veera Semi